fbpx

Praca online. Oto popularne e-zawody.

Polacy coraz częściej robią zakupy przez internet , wybierają wczasy i konsultują dietę. Zmiany stylu życia tworzą coraz większe możliwości na rynku pracy. Oto popularne e-zawody.

E-handlowiec

Światowy handel przenosi się do internetu. Z badania „Tech Trends 2017. The kinetic enterprise” firmy Deloitte wynika, że średni dzienny czas, jaki Polacy spędzają w internecie to 4,4 godz. (na komputerach) oraz 1,3 godz. (na urządzeniach mobilnych). W 2016 roku aktywnych użytkowników stron social media było ok. 14 mln. Ten trend przenosi się na pozostawianie w internetowych sklepach realnie zarobionych pieniędzy. Z globalnych analiz wynika, że 56 centów z każdego dolara wydawane jest właśnie w e-handlu.

Jednocześnie, jak wynika z raportu firmy doradczej, wiele firm wciąż ma problem ze skutecznym reagowaniem na zmiany, których oczekują klienci. Mowa o dostosowaniu sprzedaży do cyfrowego świata. Właśnie dlatego jednym z popularnych e-zawodów jest internetowy handlowiec.

Internetowy doradca turystyczny

„Dzień dobry, jakiej wycieczki szukasz” – pyta doradca przy wyborze oferty na urlop. Coraz częściej robi to nie w rozmowie twarzą w twarz, ale na czacie. Doradca turystyczny może pracować w dowolnym miejscu w Polsce czy na świecie, zarówno dla biura podróży, jak i dla serwisu podróżniczego. To praca w stu procentach online. Ważne, aby doradca potrafił idealnie podpowiedzieć nam kierunek wyjazdowy i dobrać ofertę skrojoną na naszą kieszeń.

E-dietetyk

Polacy masowo się odchudzają i coraz częściej nie robią tego na własną rękę. Z badań ARC Rynek i Opinia wynika, że 59 proc. osób spotkało się z dietetykiem osobiście, a 29 proc. wybrało konsultację online. Poza tym część osób przyznała, że korzystała zarówno z porad online, jak i z kontaktu bezpośredniego. Te liczby będą rosły, gdyż coraz większa liczba Polaków ma problemy z nadwagą.

Specjalista social media

„Wraz z rozwojem mediów społecznościowych przybywa ofert pracy dla specjalistów social media.” – zauważa Aleksandra Pocheć, ekspertka serwisu rekrutacyjnego Monster Polska.  Głównym zadaniem takiego specjalisty jest stworzenie odpowiedniego wizerunku marki na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Poza tym buduje on relację z konsumentami, która łączy elementy PR, marketingu i reklamy. Jednocześnie ważny jest autentyzm, gdyż internauci bardzo szybko wychwytują niespójne działania wizerunkowe firmy. Bardzo często to praca dla młodych, którzy czują klimat social media.

Pozycjoner stron internetowych

Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google to jedno z ważniejszych zadań, które stoi przed firmami oraz organizacjami. Zatrudniają więc specjalistów SEM i SEO, których zadaniem jest stworzenie jak najlepiej widocznej strony. Sowicie im płacą, ale też często pozwalają, aby praca była wykonywana zdalnie.

Grafik komputerowy

Od lat jeden z najpopularniejszych e-zawodów, który bardzo często wykonują freelancerzy. Jednocześnie graficy komputerowi są jedną z lepiej zarabiających grup zawodowych. Ze względu na fakt, że ich praca wymaga twórczego podejścia do zadań, pracują często w niestandardowych godzinach i zdalnie.

Media worker

Osoba pracująca w mediach, która z jednej strony wymyśli quiz, galerię, a z drugiej strony napisze krótką depeszę na stronę. Czasem media workerzy związani są z jedną redakcją, a czasem współpracują z kilkoma. Zapotrzebowanie na media workerów łączy się ze zmianami, jakie zachodzą w mediach. Praca w redakcjach coraz rzadziej zapewnia etat, to raczej praca zadaniowa.

E-PRowiec

W momencie, w którym tradycyjne konferencje zastępowane są on-line’owymi, spotkania – wymianą maili, a kontakt z klientem – spotkaniem w wirtualnej placówce, rośnie także zapotrzebowanie na e-PRowców. To właśnie oni, obok webdesignerów, e-marketingowców czy programistów webowych, tworzą wirtualny byt firm.

Księgowy

Do niedawna tradycyjny zawód, który kojarzył się z tonami dokumentacji. Wraz z rozwojem programów komputerowych, które umożliwiają prowadzenie rachunkowości online oraz wzrostem popularności e-faktur, coraz łatwiej tę pracę wykonywać zdalnie.

Programista

„Popularny i dobrze opłacalny zawód, który pozwala na niezależność, jeśli chodzi o miejsce jego wykonywania. Najlepsi programiści dostarczają produkt do firm, mimo że nie przebywają na co dzień w siedzibie.” – – radzi Aleksandra Pocheć, ekspertka serwisu rekrutacyjnego Monster Polska.   

Jeszcze kilka lat temu, osoba pracująca z domu, przez internet, byłaby traktowana jak ktoś, kto raczej dorabia niż zarabia. Dziś praca wykonywana w wirtualnym świecie jest dobrze wynagradzana. Co więcej, wciąż rośnie na nią zapotrzebowanie.

***

MonsterPolska.pl to internetowy serwis pracy o międzynarodowym zasięgu, oferujący dostęp do ponad 4,5 miliona ofert pracy w ponad 40 krajach. Monster Polska jest częścią międzynarodowej grupy Alma Career oraz Monster Worldwide – właścicieli wiodących stron internetowych z ofertami pracy, takich jak Monster.com, Jobs.cz, Profesja.sk, oraz Cvonline.com. Jako pionier rekrutacji online MonsterPolska.pl efektywnie łączy pracodawców z pracownikami, realizując zarówno rekrutacje lokalne, jak i te o charakterze międzynarodowym. Skuteczność rekrutacji gwarantują unikalne rozwiązania technologiczne i komunikacyjne, tworzone w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku pracy.

www.MonsterPolska.pl