Imię i nazwisko:
Agnieszka Magdalena Świerczyńska
Ukończony kierunek:
Pedagogika, specjalność: arteterapia z animacją kultury, I stopnia
Pedagogika kulturalno-oświatowa, II stopnia
Czym się obecnie zajmujesz?
Jestem:
mamą 5-letniego Jasia;
doktorantką nauk społecznych z zakresu pedagogiki Instytutu Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego;
pracownikiem Działu Udostępniania i Edukacji Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu;
lokalnym animatorem kultury.
Jakie działania podejmowałeś w czasie studiów, które pozwoliły Ci osiągnąć to, czym się teraz zajmujesz?
Angażowałam się w prace Koła Naukowego Animatorów i Arteterapeutów Synestezja, działającego w strukturach Koła Naukowego Pedagogów Instytutu Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego.
Inicjatywy podejmowane w ramach aktywności naukowej, koncentrowały się głównie na zdobywaniu umiejętności propagowania i organizowania działalności społeczno-kulturalnej, przygotowaniu do przyszłej roli animatorów i edukatorów poprzez praktyki organizowane w instytucjach kulturalno-oświatowych – w tym Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu – gdzie obecnie pracuję.
Animowanie czasu lokalnej społeczności z obszarów województwa opolskiego było bardzo istotnym elementem układanki edukacyjnej, bowiem stanowiło praktyczny sprawdzian umiejętności i wiedzy, zdobytych w czasie studiów.
Czym dla Ciebie jest sukces?
Sukces to poczucie spełnienia w życiu prywatnym i zawodowym.
A co jest Twoim największym sukcesem?
Rodzina, która wspiera mnie w rozwoju naukowym i zawodowym.
Co byś poradził studentom, którzy stawiają pierwsze kroki na drodze rozwoju swojej kariery?
Młodzież akademicka w okresie swojej edukacji uniwersyteckiej podejmuje szereg działań mających istotne znaczenie w ich przyszłej pracy zawodowej. Tak przydatna praktyka zdobywana jest poprzez pracę w kołach naukowych, które oprócz pełnienia funkcji integracyjnej, inspirują i pobudzają do działania, a poprzez funkcję motywacyjną, zachęcają swoich członków do dalszego samokształcenia. W związku z tym zachęcam studentów do poszukiwania własnej drogi we współczesnym świecie, poprzez przynależność do grup rówieśniczych – studenckiego ruchu naukowego.